報告書
(2006年) |
|
1 |
・ |
まえがき |
・ |
第8学年 英語 「Let’s take a look at a dollar store in Japan」 |
|
|
2 |
・ |
第3学年 異文化理解 「Challenge! Japanese Onomatopoeia!」 |
|
|
3 |
・ |
第3学年 道徳 「『Think』すると『Thank』がみえる
―感謝の表現:日本とアメリカの食習慣から―」 |
|
|
4 |
・ |
第5学年 総合的な学習 「We love Hiroshima!
−We tell you our favorite places and things in Onomichi and Mihara.−」 |
|
|
5 |
|
|
6 |
・ |
第4学年 レクリエーション 「Bingo of Japanese!!」 |
|
|
7 |
|
|
8 |
・ |
第3学年 RAKUGO 「Jyugemu -Japanese Comic Story-」 |
|
|
|
|
|
報告書
(2007年) |
|
1 |
・ |
第4学年 図画工作 「Paper Plane」 |
|
|
2 |
・ |
第5学年 異文化理解 「Japanese culture FUKUWARAI☆」 |
|
|
3 |
・ |
第3学年 異文化間教育 「Let's communicate by gesture!」 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
|
6 |
・ |
第2・3学年 音楽「『静寂』を感じて『日本の音』を楽しもう!!」 |
|
|
7 |
|
|
8 |
・ |
第5学年 言語 「地球の人も言葉もつながっている! -日本の文化と言語-」 |
|
|
9 |
・ |
第7学年 総合的な学習 「Tシャツデザインを通した平和理解」 |
|
|
10 |
・ |
第4学年 Culture Education <Arts and Crafts> Let's enjoy!Let's exchange!The「Origami」 |
|
|
|
|
|
報告書
(2009年) |
|
1 |
・ |
第3学年 総合(異文化理解) Let's enjoy Hinamatsuri! |
|
|
2 |
|
|
3 |
・第4学年 学級活動 What is your treasure? |
|
|
4 |
・ |
第5学年 異文化理解 What are there annual events? |
|
|
5 |
・ |
第6学年 異文化理解 What are there annual events? |
|
|
6 |
|
|
|
|
報告書
(2010年) |
|
1 |
・ |
第2学年 異文化理解 Wish on a ORIZURU |
|
|
2 |
・ |
第3学年 図面工作科 Ukiyoe which connects the world |
|
|
3 |
・ |
第4学年 異文化理解 Let's enjoy Mihara Daruma! |
|
|
4 |
・ |
第4学年 異文化交流 Let's Play“Hanetsuki”!! |
|
|
5 |
・ |
第5学年 異文化理解 Let's enjoy“MAKURANO-SOSI” |
|
|
6 |
・ |
第5学年 国語科 Let's Enjoy Old Japanese Tales!! |
|
|
7 |
・ |
第5学年 異文化理解 A Stamp as a small cultural ambassador which connects you and me. |
|
|
8 |
・ |
第8学年 社会化 Make the Crossword Puzzle |
|
|
|
|
報告書
(2011年) |
|
1 |
・ |
第4学年 音楽科 Listening to the Japanese tune,and applying the title to it. |
|
|
2 |
・ |
第4学年 異文化交流 Let's enjoy FUROSHIKI!! |
|
|
3 |
・ |
第5学年 社会科 What image is your country? |
|
|
4 |
・ |
第5学年 社会科 Globalization and Glocalization through MacDonald |
|
|
5 |
・ |
第6学年 異文化理解 Let's make original Karuta and play it! |
|
|
6 |
・ |
第7学年 社会科 Sustainable Transportation Network for a City(ESD) |
|
|
|
|
|
報告書
(2012年) |
|
1 |
・ |
第3学年 異文化理解 Let's enjoy UCHIWA |
|
|
2 |
・ |
第4学年 社会科 Simpson's family and Isono's family |
|
|
3 |
・ |
第5学年 異文化理解 Let's compare Japanese Heroes and American Heroes |
|
|
4 |
・ |
第5学年 社会科 Let's study from money |
|
|
5 |
・ |
第6学年 異文化理解 Let's write our first name in KATAKANA |
|
|
6 |
・ |
第8学年 異文化理解 Let's Compare American and Japanese Events |
|
|
|
|
|
報告書
(2013年) |
|
1 |
・ |
幼稚園 異文化理解 A Wish in TANABATA |
|
|
2 |
・ |
第2学年 音楽科 Let’s sing WARABEUTA together! |
|
|
3 |
・ |
第2学年 異文化理解 Let’s make a decoration of the Halloween with origami! |
|
|
4 |
・ |
第3学年 異文化理解 Let’s play the Japanese ‘MENKO’ game |
|
|
5 |
・ |
第4学年 異文化理解 Let’s hold “Yuru-chara” contest in Greenville! |
|
|
6 |
・ |
第4学年 異文化理解 Let’s study kanji ! |
|
|
7 |
・ |
第4学年 異文化理解 Names of Traditional Colors 〜My color, Our colors |
|
|
8 |
|
|
9 |
・ |
第5学年 異文化理解 Let’s study from Japanese sweets! |
|
|
10 |
・ |
第5学年 異文化理解 Original Box Lunch |
|
|
11 |
・ |
第6学年 異文化理解 What is “MOTTAINAI”? |
|
|
12 |
・ |
第6学年 異文化理解 Your familiar thing changes into Japanese Monster!? |
|
|
13 |
・ |
第8学年 異文化理解 Put your heart into the character! 〜SHODO spirits〜 |
|
|
14 |
・ |
第8学年 異文化理解 Think Global, Act Local |
|
|
15 |
・ |
第8学年 異文化理解 Let’s make your original “HANKO”! |
|
|
|
|